Dragspelsterror på Dramaten



Nästa gång det lite käckt står i en presstext "på scenen sju dragspel" så ska jag ta varningen på allvar.
"Mörkets makt" på Dramaten var inget annat än rena rama dragspelsterrorn. Det visslade och tjöt nästan konstant under hela föreställningen. Och lyckades skådisarna nästan få till ett samspel på scen, så skulle det avbrytas med "dramatiska" dragspelsstötar.
I en scen ligger Wongtrakoon Metinee och vrider sig i ångest ackompanjerad av fem eller sex dragspel, och jag var nästan på väg upp till henne för att sympativrida mig. "Jag känner din smärta!", liksom.
Nu går jag med i Sten Broman-sällskapet. För som han sa: "Fula fruntimmer är det djävligaste jag vet. Fula fruntimmer som spelar dragspel och tillika joddlar är en treenighet i djävlighet!"
Allmänt | |
#1 - - stf:

fan roger, du har inte upplevt det på riktigt. dragspel är hardcore.

#2 - - Helena Sandström:

Jag spelar dragspel! Tur att jag är snygg.

Upp