Mitt liv som kulturdebattör börjar imorgon

Är det fullmåne eller något? Varför kan jag inte sluta fnissa under puffen för Studio Ett i dagens Lantz i P1? Varför lyckas jag inte få ett vettigt svar ur Fru Broccolli som producerat den nya Bondfilmen? Den enda grej som typ fungerat idag var min lunchdejt med Marcus Lindeen. Hoppas att jag är mer skärpt imorgon. Då ska jag sitta i en kulturpanel i SVT:s morgonsoffa. På min ena sida Maria Schottenius, på min andra Karin Magnusson. Jag blir public service-representanten mellan de två kulturchefsdrottningarna.
Och på tag om kulturfajter, idag dissar Åsa Beckman Aftonbladets nya kultursidor. Lite försmädligt bara att hon berättar om överflödet av smarta populärkulturella analyser just i dagens dn kultur, där man också viker en helsida (EN HELSIDA!) åt att berätta att det ska göras en remake på tv-serien V.

Tokyo | |
#1 - - Svenska tamfågelföreningen:

du satt inte mellan dem. du satt i en annan soffa.

Upp