Vilken jävla vecka

En sorts weekend update: På måndagen lyckades jag äntligen skicka iväg 15 000-teckenstexten som legat som ett konstant dåligt samvete i en månad (redaktören har fortfarande inte hört av sig, vilket jag inte ser som ett gott tecken - men mankan samtidigt inte ligga på och tjata efter en vecka när man själv var horribelt försenad till att börja med. Kloka människor säger dock att kulturtidskriftsbranschen går på en annan tideräkning än resten av medievärlden.) I onsdags fick jag kulturpanela i SVT i en sandwich mellan Åsa Linderborg och Maria Schottenius.
Samma kväll körde jag ett samtal med Dennis Lehane på Kulturhusets internationella författarscen. Det visade sig vara en ganska lustfylld upplevelse, där Lehane på slutet närmade sig stå upp-komik. Kanske är han dessutom den absolutl med straighta man jag någonsin pratat med. Och han höll sin image konsekvent även på middagen på operakällaren efter framträdandet. Istället för champagne före maten drack han en gin och tonic. Och sedan öl till maten istället för vin. Samtalet kommer nog att dyka upp i kunskapskanalen vad det lider, och jag bävar för exakt hur stora mina svettfläckar under armarna kommer att vara. Maxisinglar såg det ut som efteråt.
Efter det där var jag faktiskt helt urlakad. Jag är fortfarande helt urlakad. Att vi fick ihop ett Kino igår var nog mina producenters förtjänst. Just nu kan jag inte ens fokusera på en sitcom. Och då ligger ändå veckans stora prövning framför mig. Min dj-debut.
Allmänt | |
Upp