Eftertankens kranka...ja du vet



När man hör sig själv säga "vi kan ju alltid gå till Naglo" så vet man att det är ondska på gång.
Jag hade ju tänkt att det skulle bli en stillsam kväll på Södra Teatern. Jag skulle lyssna på Sveriges Radios korrespondenter, som pratade om Mellanöstern och Afrika. Jag kände mig omvärldsbevakande och uppdaterad.
Men sen så urartade allt. Jag blev förolämpad av en idiotbartender i baren på Södran, diskuterade (bråkade om) arbetskraftsinvandring med en brittisk pugga eftersom jag nyss sett Ken Loachs film "It's a free world", (han förstod inte att jag var bög på grund av att jag hade ett straight skägg???) lät mig övertalas till att dansa foxtrot med Maggan afrikakorre. Och sedan Torget, Naglo, Mornington Hotel (bara lobbyn, inget annat kul den här gången). 

Det konstigaste med Ken Loach-filmen är förresten att Carolina Gynning spelar huvudrollen. 



Sen vill jag gärna att en drömtydare förklarar för mig hur "Brothers & Sisters" tog sig in i mina drömmar, varför jag lät Klara Zimmergren spela den helt nyskrivna rollen som min alkoholiserade syster och Elina Grandin gjorde rollen som en polis med tandställning. Om jag inte precis hade klarat av min första dag på jobbet, så hade jag sagt att jag skulle behöva semester.
 
Allmänt | |
Upp