Göteborg Måndag

Med ett stort mått av optimism kan man komma långt. Måndagen inleddes med en kortintervju med nykläckta långfilmskonsulenten Lisa Ohlin, hon skulle vara med på programpunkten "I hörnet" i Vågen som jag var programledare för den här veckan. Hon inledde intervjun med att berätta mig att hon aldrig orkade lyssna på Vågen själv, eftersom hon tyckte att kritikerna i programmet alltid var så elaka. Och att hon själv visste hur illa en förflugen kommentar i ett kritikersamtal kunde ta för den som faktiskt hade gjort filmen, eller konstverket. 

Umpf. 

Nu råkar det vara så att jag var en av de få svenska kritiker som faktiskt var hyfsat positiv till hennes film "Tillfällig fru sökes" - vilket hon kom ihåg, förstod jag av e kommentar som hon gav . 

Efter den uppladdningen var det sen dags för mig att programleda måndagens Vågen, vilket nog gick okej. 

Efter bandningen var det dags för mig att få dagens utbrott på den göteborgska taxiinfrastrukturen när taxi Göteborgs växeltelefonist inte ens lyckades skicka en taxi till rätt tv-huset utan att få det fel. 

Försenad anlände jag sedan till folkets hus där jag var sammanbindande moderator i ett fyra timmar långt seminarium om de regionala filmresurscentrumens  arbete i Sverige. 

Efter detta hästjobb avslutades sen dagen med att jag fick sura kommentarer från Emma Gray för att jag inte orkade följa med ut och supa på Riverton på kvällen. 

Jag som var värd en guldmedalj. 

 

Allmänt | |
#1 - - Carin:

Hej!
Hittar ingen e-post adress till dig här. Men skicka iväg ett mail, så kan vi höras lite mer. Hoppas du minns mig!?
Carin

Upp