Filmprat i Vågen

Jag, Johanna Koljonen och Mikael Timm snackade om svenska publiksuccéer i Vågen igår. Repriseras ikväll men ligger också ute på nätet på 
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?programID=1292
(jävla safari vägrar att lägga in länkar igen. jag måste döda någon på blogg.se, alternativt någon på apple)
Annars är hetsen igång som vanligt. Igår gick jag på releasefest på nummer.se, som gav ut ett teaterlexikon - en sorts listning av begreppen inom teaterlingot just nu. Träffade på Gertrud och Cecilia som jag alltid träffar på alla releasefester. Gertrud läxade upp mig eftersom hon tycker att Susanne Ljung sa sitt namn för ofta i Stil.
Anneli Dufva tog sitt kulturmentoransvar fullt ut och lånade upp Claes Bäckströms En förtjusande ung man. Hon är helt enkelt trött på att jobba med en så obildad kulturbög som jag, förstår jag. Jag tackar tacksamt och tar emot.
Just nu sitter jag på Filt och försöker skriva en krönika. Samtidigt släpper Resumé uppgifter på konsekvenserna efter sparbetinget inom Sveriges Radio. Hmm, dags att söka nytt jobb för Roger kanske?
Ikväll blir det dansföreställning. Allt som kvalificerar mig för fler poster på allconsuming.net är bra. Johanna Koljonen börjar dra ifrån även i februaris statistik. 

Radio | |
Upp