MIna femton minuter av fame på Dagens Media och veckans bloggbeef

Hade jag varit sjukt konspiratorisk så hade jag kanske fått det till att Dagens Media på något vis skulle hämnas för att jag dissade deras stjärnreporter Niclas Rislund när jag var sjukvikarie för Annika Lantz. Men det tror jag inte. Jag tror bara att de har en alldeles egen sorts nyhetsvärdering. Eller läs själv deras nyhet om mitt nya jobb på Rodeo här.
(Tretton år av kulturjournalistik spelar väl ingen roll, det är ju Annika Lantz sidekick jag är).

In other news så har Emma Gray Munthe och Helena Lindblad satt igång en sorts bloggbeef.

Lindblad skriver notis i DN om hur bloggarna är det nya stasi, fast till och med ännu mer hjärtlösa än Stasi, med en referens till filmen De andras liv.
På nytt visar Dagens Nyheter upp sin otroliga känslighet inför bloggfenomenet, Du vet, hur de på sveriges största prenumererade morgontidning får för sig att de är de utsatta och observerade medan småbloggarna med några hundra besökare är de verkliga makthavarna.
Allmänt | |
#1 - - Stasi:

Sidekick? Tsssss. De borde kallat dig Kungen av populärkultur, no less.

Du får fina komplimanger i alla fall under artikeln:

"Vilket lyft! Wilson är en kulturjournalist av guds nåde: extremt kunnig, helt prettobefriad, oförhöljt road av ämnet och med en fnitterattacksframkallande vass tunga/penna. Faktum är att Roger är allt som Johan Wirfält INTE är. Just därför är Johan att gratulera. Nu blev jag intresserad av Rodeo för första gången på åratal."

Upp