Landet lagom

Filmen lagom, gullig och politisk naiv fick alla guldbaggar. Att Förortsungar fick så många baggar på bekostnad av de få filmer som ens kom i närheten av ett egensinnigt uttryck var ett utmärkt slut på ett mediokert filmår. 
Det är Becksvart. Godnatt Jord. Nu går jag och lägger mig och surar lite tror jag. Puss. 
(Johan - bara så du vet. Jag och Emma Gray Munthe lyssnade bägge två på ditt första program medan vi chattade med varandra. Bara så du inte blir paranoid i onöden)

---

Fast lite roligt var det att Nils-Petter fick ta emot en hedersbagge från Cissi, kvinnan som han i stort sett idiotförklarade för några månader sedan. If you can´t beat them - award them!

Men frågan är väl om den där slutna omröstningen inom Guldbaggepriset fungerar, det blir gärna middle of the road-prisutdelningar om inte folk taktikröstar som satan.

Film | |
#1 - - Emma:

NÄE! Du LOVADE ju att inte berätta.

(Åh vilken trist gala! Skönt att Haddy vann i alla fall.)

#2 - - Dexo:

Men daaaaaaaaaaarling.
Du bor i Sveeeeeeeeerige.
Du tittar på sveeeeeeensk film.
V.a.d. h.a.d.e. d.u. v.ä.n.t.a.t. d.i.g.?
Naiv film?
Vem e naiiiiiiiv, daaaaaaaaaaarling?

#3 - - Carlos:

Ett tungt pris

Citerar Filminstitutets hemsida:
Guldbaggen väger cirka 1,2 kg och framställs i en tämligen komplicerad procedur. Först ska den drivas i koppar och därefter ska den emaljeras för att slutligen tillföras äkta guld och därmed göra skäl för sitt namn.

He he

#4 - - Anonym:

Hej Roger
jag märkte nyligen när jag skulle posta mitt inlägg att man måste numera bli godkänd. Kan du radera mitt inlägg? Jag gillar inte att bli godkänd.

Tack på förhand
Carlos

Upp