Göteborgs filmfestival Dag 1 (på väg)

Har haft en stenhård dag. Fixat med inslag för både Människor och tro och P1 Stil. Sändningsproducerat Ring Kulturfredag. Just nu sitter jag på X2000 på väg mot Göteborg (är framme kvart över elva, Johan). Tjejen sidanom mig har äntligen förstått att det inte funkar att prata i mobil hela vägen till Göteborg, jag vet numera allt om hennes kompis ansträngda förhållande till Sanna - för att inte tala om minut för minut kommentarerna om hur många pluppar hon hade på sin telefon. 

Mitt program i Göteborg ser annars ut så här: 

Söndag: Director´s Comment Live med Jesper Ganslandt. Jag och Jesper ska alltså sitta och prata sönder hela Farväl Falkenberg, som om vi vore ett sånt där kommentatorsspår på en dvd-skiva. 

Söndag: Retrospektiv med Jesper Jonsson. Jesper visar sina gamla filmer, jag ställer lite frågor. 

Måndag är en ny killerdag. Programleder Vågen på måndag, sedan sticker jag iväg och modererar en diskussionsdag för Svenska filminstitutet. 

Tisdag pratar jag med filmskapare om ekonomi - Hata Göteborg, Göta Kanal 2 och Du sköna är filmerna som ska tas upp. 

Onsdag pratar jag lite kort med regissören till den norska filmen Den brydsomme Mand. Torsdag samma sak med regissören och producenten till Prague. 

På fredag ska jag hålla i en case study med teamet bakom barnfilmen Hoppet. Sen drar jag tillbaka till Stockholm igen och går på Nöjesguidsfest. 

Lördag är det 40-årsfest, söndag ska jag sova, tror jag. 

Allmänt | |
Upp