En kväll med Robert Fux

17331-146
Gårdagskvällen tillbringades på Orionteatern och Salong Giraff. En eh...högst omväxlande kabaré med allt från en finsk jonglör som tappade sina käglor till en kvinna som sjöng en cover på Under ytan, nu med texten Under burkhan...
Men det som är hela behållningen är världens mest bitchiga konferencier - min gamle P3 Homo-kollega Robert Fux som aldrig drar sig för att dissa och såga sina gäster, gärna redan innan de kommit in på scen. 
Robert är grymmast i stan. 
Hela tillställningen och stämningen påminde mig lite om kabarékvällarna som Darling Desperados hade när jag bodde i Malmö. Bland annat minns jag en gång när Göran Skytte kom dit och läste högt ur sin dagbok. Anything goes. Det var samma surrealistiska blandning då som nu av mediokert, hopplöst och bisarrt. Och samma känsla av att ungefär vad fan som helst kan hända.
Allmänt | |
#1 - - Ewa H.:

jag håller fullständigt med dig! var på nattvarietén i december, och har nu, med vänner, blivit ett fan (i övre medelåldern, men ändå!) till denne spektakuläre Robert Fux!
visste inte att han hade arbetat med radio också. borde inte SR ha vett att låta honom få rumstera fritt en timme i veckan eller mer i etern!? vore ju fantastiskt!
jag mobiliserar oss gallerister sålänge och tar strid för detta. förresten tack för fin blogg!

Upp