Homoserie på Cinemateket

Jag har varit med och valt ut en del av filmerna i den pågående serien Fabulous! som går på Cinemateket, både i Stockholm och ute i landet. Men fick inte själv reda på när serien definitivt skulle dra igång och vilka filmer som kom med förrän programmet landade i brevlådan. Lite konstigt. Å andra sidan kommer mina favoriter i nästa månad. Det är helt förbjudet att missa följande filmer: superbittra The Boys in the Band, bisarra Cruising (lockbetet - med al pacino som undercoversnut i läderbögvärlden) och så aggrohivfilmen The Living End. Jag ska försöka rota fram en artikel som jag skrev för fagzinet Brute om bortglömda bögfilmer, så fort jag kommer hem. Jag sitter just nu ENSAM kvar i kulturkorridoren på radion, och det är så tragiskt att jag inte ens orkar tänka på det. Å andra sidan kom jag inte hit förrän vid lunchdags.
Imorgon bär det av till umeå och filmfestival, där jag ska prata om trender inom tv-dramatiken. Men först en trevlig middag på Roxy med några bögar.

Allmänt | |
Upp