Filmkrönikeefterspel

Mitt skrivande fick Emma Gray Munthe att ta bladet från munnen, och Andrea Reuter har fortsatt debatten om filmkrönikan här. Själv fortsatte jag min konstanta bakfylla sedan Göteborg genom att gå på P3 homo-mingel. I samband med detta måste jag också kräva en korrigering. I torsdagens DN På stan felciterade Poppius mig i en diskussion kring Gore Vidal. Jag har aldrig sagt att Gore Vidal är sexuellt hämmad. Tvärtom, han har aldrig gjort någon hemlighet av att han gärna köpte prostituerade män eller att han inte hade något emot att sätta på Jack Kerouac. Däremot vägrade han att se på homosexualitet som en identitet, det var bara ett beteende. Medan det för Poppan betyder det rakt motsatta - bara en identitet och ingen aktivitet.
I morse på väg till tunnelbanan sprang jag på Andrea igen. Hon var på lägenhetsjakt i Midsommarkransen, en stadsdel som antagligen snart kan kalla sig för filmrecensentstätast i Sverige. Hynek Pallas bor redan där. Jag med. Och så bor Petter Bragée där (han som recenserade film i ungdomsprogrammet PM på 1800-talet). En morgon hamnade jag mellan Petter och Hynek i en filmdiskussion på tunnelbanan före klockan nio på morgonen. Jag bytte tåg i Liljeholmen. inte för att jag inte gillar dom. Men inga andras åsikter än min egen intresserar mig före nio.

Allmänt | |
#1 - - Gustav:

MEN VARFÖR VAR INTE GERTRUD MED PÅ BILD? Hennes fantastiska Synålen borde rendera ett P3-pris allraminst.

Synd att färgfilmen är uppfunnen, många har ÄNNU inte fattat att solbränna är FULT!

#2 - - Ondskan:

Tänk ändå, Roger. Nästan varje vecka får du läsa om dig själv i pastan. Det måste vara härligt.

#3 - - Roger:

Getrud är på bild på qx mingelsidor. Där ser jag, för övrigt, ut som satan. I alla fall enligt en svensk bögförfattare.

#4 - - Petter Bragée:

Wow! Jag på tunnelbanan med "Hynek". Jag som bor i Malmö och inte varit i Stockholm på ett år. Kul att ha dubbelgångare i alla fall. Petter Bragée från 1800-talet

Upp