Den digitala motorvägen och den personliga integriteten (eller berättelsen om XXXXX Kåt)

För er som inte är puggor. Större delen av mitt homosexuella liv lever jag på communityn Qruiser. Där kan man både hålla kontakten med polare och hitta nya kontakter. Många lever med dubbla identiteter. En sida med ansikte. En med bilder på andra kroppsdelar. Igår påmindes jag om hur skört det nya digitala livet är. Det är inte bara Pamela Andersons eller Paris Hiltons porrvideor som helt plötsligt dyker upp på nätet. Även karaokeinspelningar kan hamna i de mest oväntade sammanhang.
Det här är Berättelsen om Sthlm Kåt.

Alt börjar med att jag igår kväll får ett mess från ett gammalt ligg. Vi kan kalla honom för I:I: Hej du, din glade karaokestjärna :) Det är väl du som skönsjunger på filmsnutten på XXX kåts hemsida?

Jag: Jag får inte upp filmen, vad snackar du om?

 I: Om jag tolkar rätt föreställer det hela The Final Count Down, en lite rödlätt snaggad snyggis i nästintill extrem närbild och du med belevat kroppspråk o sött ansiktsuttryck i bakgrunden...

Jag blir som paralyserad. Den där filmen känner jag igen mer än väl. Hur har inspelningen från Christians singstarkväll läckt ut på nätet. Är jag numera ett Youtubefenomen? The laughing stock of the entire gay community? (ska tilläggas att vi försökte maxa poängen genom att sjunga en sorts basversion av Final Countdown som verkligen lät skit. Var tvungen att kontakta den så kallade “snyggisen” som också var med I filmen. Vi kan kalla honom P.  

Jag:är det du som har sidan XXX kåt och har lagt upp vår final countdown-film där????
den är borttagen nu men jag har fått mess från folk som sett mig sjunga där.
konstigt va.

P:satan vad roligt! jag har ingen vidare tumme med mpg-filerna. den måste ha varit xxx-klassad. jag hoppas du inte blir sparkad från radion nu. 

Jag (förstår fortfarande ingenting)Men hur tänker man att man ska någonsin få ha sex efter att man sett den filmen. eller är vi nu ett undergroundfenomen som ligger ute på youtube???


 P: jag kommer inte ens ihåg att jag hade den filmen. måste tagit fel. måste leta rätt på den. 

Jag (det börjar gå upp för mig hur det ligger till nu):

så det är din knullsida. då LJUGER DU JU OM DIN HÅRFÄRG


P: om min hårfärg? snälla du, en knullsida är en knullsida. den är alldeles ny och jag tar mig friheten att lägga ut lite villospår. åt ditt håll uppenbarligen. inte helt lyckat. om jag kunde fylla i att jag hade stora bröst och tupé skulle jag göra det också.


Resten av samtalet fördes I lätt avspisande ton. Jag vet inte vad som gjorde P mest irriterad. Alla eventuella sexkontakter som han hade gått miste om efter att ha lagt upp en karaokefilm med sig själv. Eller att jag hade röjt hans identitet och numera vet allt om hans kostymfetish.  
Allmänt | |
#1 - - Henrik:

Jag var där, jag ville inte veta detta. Eller ville jag det för jag kunde inte sluta läsa.

#2 - - Dexo:

Jamen HEJJA det transparenta samhället liksom. Det finns något radikalt jämlikt i det. Vi människor är ju både skitiga och vackra, omvartannat, huller om buller. Vad är det för jävla självbilder som vi måste upprätthålla, va?!

#3 - - victor:

ja, det är inte lätt.

Upp