Bloggstinn i Göteborg

Är helt urlakad efter några hektiska dagar. Först BISARR tv4-fest på Cirkus. Jag trodde att jag hade tackat ja till något vanligt mingel med buffé och två hof som muta för att man skulle orka ta emot en folder från fyran. Det här var en sitta ner-middag för kunder och viktiga personer. På något sätt hade jag halkat in i det registret. Någonstans en bit in på hvudrätten funderade jag på om jag över huvud taget skulle kunna fortsätta som tv-recensent efter att ha blivit köpt på det här sättet. Då såg jag Aftonbladets Jan-Olov Andersson hinka i sig vitt vin - och kände att det finns större mutkolvar än jag. 
Mest rädd blev jag för två saker på festen. Dels när Jan Scherman var folklig och skulle mingla och kom och tog mig på axlarna och frågade om vi hade det bra. På just den här festen motsvarade det ju lite som om Gud skulle vandra bland vanligt folk. Sen var det mixen på underhållningen. På en tv-skärm snurrade det en trailer där det stord "Välkommen till vår värld", på scen stod Lisa Miskovsky, Lena PH & Orup, samt en del av Mamma Mia-casten. Kunde det bli mer folkligt, festligt, färglatt och moderat kulturpolitik 2006?
Igår var jag på Bokmässan, minglade på Natur och Kultur-fest (den mest bögtäta hittills under min mässkarriär), tog några öl med en riktig göteborgare innan jag avslutade på filmfestivalens fest som jag kraschade med benägen hjälp av Modernista-Stefan. 
En bit in på eftermiddagen idag ringde Eric Schüldt och rapporterade om dagens kulturnyttsändning. I 13.05-upplagan hade fredrik Wadström ett roligt/pinsamt felklipp i påan till min recension av Kajmanen. Han gjorde omtagning och svor till och med. Och hade glömt att klippa bort det, berättade Eric på telefon från den Göteborgska skärgården. Ikväll blir det Odd-middag och Odd-fest tillsammans med honom och lite annat folk på Uppåt Framåt. Strålande tider, härliga tider. Från en lite lätt bakis Rogge. 
Allmänt | |
#1 - - Moon:

Va, så nu hänger du med Jan Scherman och blivit medlem i Oddfellow, YOU GO GIRL!!!

Hm, glömde Eric att klippa bort sitt eget sångintro till Singing in the rain recsensionen oxå? För då jag hörde det tyckte jag att Kajmanenmissen var en natrurlig del i dagens fredagsbusiga Kulturnytt!

#2 - - Martin:

Det låter som 1000% TV Führer. Spelade de nationalsången mot slutet av tillställningen?

#3 - - Ondskan:

På slutet hade de språktest.

Upp