VHS-bål

Jo, Elle är också med.

Jag har gjort en utrensning. Sett efter vad som verkligen gömde sig i min videohylla. Kastat bort filmerna som stått där i tre år och väntat på att jag skulle få tid att kolla på dem. Det är lustigt hur snabbt man glömmer. Hur kunde jag bara ha trott att jag någonsin skulle få ro att kkolla in straight to video-releaser och de mindre lyckade försöken av mer etablerade regissörer. Nu återstår bara ett problem. De senaste åren har ju alla tittkopior kommit på dvd-skivor . Gissa hur många dvd-skivor man kan få in på samma plats som en ynka vhs. Minskning av informationsstress = ingen.
Några få som överlevde slakten (mot bättre vetande):

Sonny, regisserad av Nicolas Cage.
Man vill ju bara kunna droppa något om Nics regidebut. Ja. Eller. Hans enda film som regissör faktiskt.

How high, regisserad av Jesse Dylan.
Rökarkomedi av Bob Dylans son. Och så har Anna Björkman rekommenderat den.

South Kensington
En sorts svårartad bögfixering har fått mig att se på i stort sett alla Rupert Everett-filmer. Ja, till och med ap-komedin Dunston checkar in. Den här får stå kvar. Jag kan säkert bitcha om den i förbifarten i någon krönika någonstans.


Film | |
#1 - - Anders:

Rupert. Nämn tre saker som bekräftar hans storhet förutom att han stoffat en kalkon tillsammans med madonna.

#2 - - Roger:

Njae, tre punkter...boken Hello Darling, are you working som han har skrivit är faktiskt riktigt rolig.

#3 - - Ondskan:

NU SKA SKITEN BORT! Det är bra att slänga. När kollektivet Ondskan existerade brukade vi slå oss ner framför nuharjagglömtvaddetheter... Fab Five iaf, för det var så inspirerande, beväpnade med var sin stor svart sopsäck. i reklampauserna rusade vi ut och slängde skitmycket. Mest kläder, men en del gamla videoband och böcker följde med också.

#4 - - Emma:

Ett litet tips, ge filmerna till typ Maria Pol eller vad det heter vid Mariatorget. De blir jätteglada.

#5 - - Martin:

Oh, men Sonny är hemsk - är du inte (Cage/James Franco-)komplettist kan du med gott samvete låta den vara. Den är tyvärr inte ens en howler - bara dålig.

#6 - - mattias:

Den dryga timme av "South Kensington" jag orkade plåga mig igenom innan jag stängde av känns som den mest bortsölsade i mitt liv. Tänk på det innan du ställer in den i filmsamlingen igen.

#7 - - Joker:

Video?! FINNS det fortfarande?!

Upp