Takeshi i våra hjärtan

Idag passerade Takeshi Kitano förbi oss när vi stod i rökrutan utan för den japanska filmskolan. Han är professor där. En av de få professorer som åker till jobbet i en vit Rolls Royce och har tre livvakter. En livsstil som inte har så mycket att göra med hans filmer som det komediprogram han är värd för i japansk tv. En av hans lektioner gick ut på att ta med alla sina elever på en fransk restaurang för att lära dem hur man uppför sig ute i världen. Sen drack han en massa och försvann iväg med en ung japansk lovande skådespelare. Kvar satt eleverna. En lektion klokare.
Annars håller schemat här på att knäcka mig. Igår höll jag på att börja sova medan jag skrev ett mail hem till sverige. Jag började liksom drömma medan jag skrev och meningarna flippade iväg om helt andra saker än det jag skrev om. Scaly. Som man skulle säga här om man var med i en Sophia Coppola-film.
Nu snabbt iväg till frukost och sen expresståget till Yokohama.
Allmänt | |
#1 - - Tomas Thulin:

Är du tillbaka i Sthlm på lördag? Johan ska också upp. It'll be a blast... Med jetlag och allt

#2 - - Ondskan:

Åååh, jag är så avundsjuuuuk!!!

#3 - - Taro:

Takeshi, inte Takashi. Sei sei sei.
Försöker absolut inte framstå som bildad vad gäller japanska namn. Vill än mindre framstå som ignoranspolis. Men.

#4 - - Roger:

Ajajajajaj. Men jag har ändrat nu. Jo, jag vet ju att han heter Takeshi, men jag var antaligen både full och jetlaggad när jag skrev det där. Tack för påpekandet.

Upp