Kock i bajs

Vilkens svensk stjärnkock åker med jämna mellanrum till en ensligt belägen gård i Norge för att bada i bajs? Belgaren i gruppen av filmstudenter hävdar på största allvar att han vet svaret på den story, efter att ha jobbat hos en alkoholiserad norsk bög som dessutom hade barn tillsammans med en kvinnlig norsk elitfotbollsspelare. Han hävdar också att prästen i den närmaste byn var pedofil, och att polisens bror var ertappad med att ha sex med en ko. Är han mytoman eller bara...en sån som hamnar i trubbel? Behöver jag lägga till att han älskar filmer som Brown Bunny och att vi redan har pratat ganska länge om Russ Meyer-filmer. In other news: satt med en halvdag på ett pitchningsevent här i Tokyo. Blev lite chockad över hur dåligt det var. Folk visste inte vad de skulle säga, och verkade inte ha förberett sig. Däremot var det ju lite roligt att regissörr som Pen-Ek Rataruorang från Thailand och Bruce LaBruce var här. Och att Takashi Miike ska filmatisera en mangaserie om bögkärlek. "Det ska bli en mycket vacker och romantisk film" berättade han i ett förinspelat meddelande på video. Fan tro´t. 
När vi skulle käka i Yoyogiparken satte vi oss vid några bänkar framför ett uppträdande. Det visade sig att det var ett gäng med downs syndrom som var utklädda till transvestiter och andra spöken. Den trevliga danskan blev så illa till mods att hon var tvungen att gå därifrån. Jag satt lite lugnt kvar. De sjöng lite falskt annars var det väl inte så farligt. 
Annars har jag skrivkramp. Sitter och skriver en stor artikel som skulle varit lämnad i fredags. Men har kört fast. Big time. Nu väntar jag på att den tålmodiga redaktören ska återkomma med kommentarer till mitt senaste utkast. 
Allmänt | |
#1 - - Ondskan:

Jag hoppas att du har foton på The Down Syndrome Parade, att visa sen. DET om något är nog en mkt vacker och romantisk film (och JAG tror absolut på Takashi Miike). Som vanligt avundsjuk, och hoppas på att få chatta med Shibuya idag igen!

#2 - - David:

Roger! Är också i Tokyo! Har fest på fredag ? KOM! Maila!

Upp