Freakshowen har börjat

Bisarra Bonden Börje
Äntligen! En riktig förnedringssåpa på Fyran. Bönder på grönbete! Naturbarn som vågar vara politiskt inkorrekta och antingen prata om tjejers bröst, eller välja bort potentiella fruar för att de har barn. Fyrans satsning på "Bonde söker fru" är hösten tv-måste för min del.
Mest för att jag väntar på chocken som kvinnsen kommer att få. Hittills har den svenska landsbygden skildrats med porrig reklamfilmsestetik i programmet. Jag undrar vad som kommer att hända när de uppvaktande brudarna förstår saker som hur många flugor en grisuppfödning drar till sig. Eller hur grisdoften liksom sätter sig ens skinn. Eller den exakta odören av ett par strumpor som tillbringat en hel dag i ett par stövlar. Svenskarna är fortfarande ett folk som längtar tillbaka ut på landet. Som fortfarande inte hunnit rota sig i storstadslivet. Jag hoppas att "Bonde söker fru" kan råda bot på det. Hittills har det varit en rätt så omskakande tittning. Du vet, den eviga frågan. Retard eller bonde. Som Börjes problem med att prata ur skägget. Eller Marcus härliga polare med blonderad tuppkam.
Fast det är klart. Per Martin verkar ju vara himla mysig.
TV | |
#1 - - Stefan:

Ja! Man måste en gång för alla göra rent hus med all förindustriell torparromantik i det här landet! (från en som drömmer om en liten täppa på Värmdö - men helt utan grisar även om min fd kolonilott låg bredvid en 4H-gård som vi levde i ekosymbios med tex i fråga om gödsel)

Upp