En böglobbystorm i en kaffekopp?

En böglobbystorm i en kaffekopp?
Det verkar som om bögarna (och alla andra för den delen) delats i två läger kring den nya satsningen Böglobbyn. En grupp som känner sig personligen förnärmade och uppriktigt sårade över att det allra första programmet handlade om parkcruising. Och så en andra halva som mest tycker att programmet är lite båring och uddlöst. Jag känner och har jobbat med större delen av redaktionen så jag känner mig mer än lovligt insyltad - men kan väl säga så mycket att jag tillhör den senare gruppen.  Det räcker inte riktigt med att ha ordet "bög" i ett programnamn för att vara edgy. innehållet måste vara vassare och vinklarna lite mer oväntade. Eller djuplodande. Däremot har jag ingen förståelse för de pryda bögarnas invändningar kring att programmet "spär på fördomarna kring homosexuella". Jag tror att den ständiga representativitetens dagar är förbi - åtminstone för tillfället. Och att även bögsubkulturen måste kunna utstå både granskning och uppmärksamhet. Annars blir man bara sårbar och ett enkelt offer för de som verkligen vill skada oss. Att även heteros vill knulla utomhus har ju med all önskvärd tydlighet framgått av den senaste sommarens kvälltidningsartiklar om badstränder där folk har sex. Och att bögraggandet pågår i Slottsskogen är väl något som alla i Göteborg redan vet? Ännu mer intressant är väl att företeelsen finns i snart nog varenda svensk stad av någorlunda storlek. Och på en internationell skala. Världens största friluftsrörelse?
Allmänt | |
#1 - - Gustav:

Programmets stora tillgång var Sverker. Väldigt roligt när han berättade om älskaren på Valhallavägen. Egentligen en bagatell, men jag tyckte att det var fint. Ett så lång liv med erfarenheter av så olika slag måste vara en guldgruva att ösa ur.

#2 - - Stefan:

"Guldgruva att ösa ur" tror jag var en av medarbetarnas exakta ord när jag ringde upp honom för att prata om serien för Komuttans räkning. Men i så fall borde man kanske ha gjort The Sverker Åström Show där han kunde kanalisera Michelangelo och berätta hur man lockar upp rekryter i våningen. Av alla tre vapenslag.

#3 - - victor:

jo läger två känns ju rätt hemma. men jag är arg över att olle palmlöf är programledare. han är dålig, tråkig att titta på och heterosexuell på ett jätte-inte-ironiskt sätt.

#4 - - Annaa M:

Men, Victor, Olle Palmlöf leder väl inte programmet? Han pratar ju bara med Sverker.
Tvåan bättre än ettan, men... på något sätt påminde mig programmet igår ändå om Alternativa fotbollsgalan i söndags kväll. Det blir inte bra TV bara för att några som kan sitt ämne väldigt väl och har samma "läggning" (hm) gör program där de till råga på allt försöker vara underhållande.

I övrigt om programmet, läs vad jag skriver på min blogg!

#5 - - Ondskan:

Jag tyckte nog mest det var ganska blekt. Och som om det var en massa saker som det var meningen att det skulle handla om men som liksom inte gick fram.

#6 - - whåpper:

Jag undrar när det kommer en liknande programserie som handlar om fltor? Eller måste det finnas kukar inblandat för att det skall vara intressant.

Upp