Down and out in LA

Två tripper ner till Landskrona och några nätter på sängen i mitt gamla pojkrum under en hetsig vecka har gett mig en akut ryggvärk och en och annan jobbig tanke om existensen.
Men jag tänker inte skriva så mycket om programmet innan det är klart. Nu väntar några hårda dagar i intankningsrummet. Puha!

Allmänt | |
#1 - - Ondskan:

Så jävla bra!!!

#2 - - Anders:

Okej, jag tar tillbaka allt jag sa om att slutet i programmet lät som P4. Du är helt klart p3- mässig, i alla fall av denna lyssnarreaktion att döma.

Från Radiorapporten:
Vulgärt språk i dagens Hemkomster!
Det vulgära språket i Hemkomster om Landskrona fick mig att må illa! Kollar eller gallrar ni inte program innan de sänds? Jag lyssnade i tron om att höra ett bra kulturprogram och blev bestört av att helt plötsligt höra porrspråk!! Fruktansvärt! Ni borde ta ert ansvar och censurera medverkande som använder ett sådant språk.

#3 - - Ondskan:

AAAAhahahahaha! Jag måste ha missat porrspråket totalt. Men han Svenska akademien-killen hade ett mycket sött fnitter...

#4 - - L. T. Fisk:

Ja, det var ett bra program. Både exillandskroniter och sådana som inte kan flytta någon annanstans. Jag är också gammal landskronit och lyssnade med stort intresse. Apropå Torkilds kläderval minns jag dig, Roger, alltid med en svart kavaj - själv tog jag efter det några år senare. Jag saknade inget, men den självpåtagna loserattityden som kan bli en styrka i en annan stad, men också en självdissande svaghet tycker jag är utmärkande. Även om många exillandskroniter håller av varandra och ser efter varandra, Jonas är ett sådant fint exempel, finns det också en mycket mer individualiserad attityd när landskronabor kommer utanför Landskrona. Jämför tillexempel växjöbor i exil som oftast bildar kluster när man hamnar i en annan stad.
Hur som helst. En jättebra radiostund. Tack för den.

#5 - - Jonas Bergh:

Fy dej, Roger. Du skulle ju berätta när programmet skulle sändas. Nu missade jag det. Fast inte riktigt, hörde Jesper Svenbro och Ivan. Jag blev tårögd på tåget till Lund.
Det var väl inte jag som pratade porrspråk?

#6 - - L. T. Fisk:

jodå. Det var nog du. Det var ju du som sa k-ken. Porrspråk, Jonas! Porrspråk!

#7 - - Roger:

Oj, jag bränner genast en skiva tilll dig när jag kommer hem från Berlin

#8 - - Mats Blom:

Jonas: Annars verkar programmet nu under dagen ha kommit upp på SR:s hemsida i streamad version.

http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=767

Klicka på: Kulturradion: Hemkomster 3

#9 - - Jonas Bergh:

Nu har jag hört hela programmet. Jag tyckte att det var mycket bra. Och rörande. Fint att höra Jesper och Ivan, att Torkild aldrig uppfattat sej som en nörd vet jag inte vad jag ska säga om, men jag gillade honom. Innan du visade mej in i teaterns värld så var det faktiskt Torkild och Daniel som gjorde det, i dramatikklassen på Gullstrand.
Jag sa visst både fuck och kuk, men så pratar vi simpla landskronabor. Så låter verkligheten, det är bäst att sk vanligt folk lär sej det.
Bränn gärna en platta, så kan jag ge den till barnbarnen när dom kanske kommer.

Upp