Stranded

Visst var det så Tone Norum sjöng i den där hitten hon hade?
Jag var ute i extremt god tid på Arlanda, hade packat föredömligt, gled genom säkerhetskontrollen som en dröm och var nöjd med min fönsterplats på planet där jag skulle få sova in alla timmarna som jag missade inatt nr jag satt uppe och jobbade, packade och städade lägenheten (så att jag inte ska behöva skämmas för min blomvattnare).
Jag hade precis somnat in i lugn och ro när jag märke att planet liksom taxade ut och sen in igen. Sedan en lååång väntan innan kaptenen på tyska förklarade att planet gått sönder och att vi alla måste gå av.
Ni vet den där sketchen i Meet the parents tror jag det är, där en kille ska köpa en flygbiljett och tanten bakom disken gör tre miljoner knapptryckningar för att registrera en enkel uppgift. Så var det att stå i kö när saspersonalen skulle boka om oss alla på nya plan. Resultatet? Jo, jag kommer antagligen till Cannes ikväll, jag står på någon sorts väntelista i Frankfurt, så om Gud vill kommer jag fram före midnatt.
Igår satt jag självsäkert hos kulturchefen på P1 och sa, som värsta festivalräven, "det är nästan inte lönt att planera - det blir ändå inte som man tror". Jag trodde inte att det jag sa skulle bli besannat så här snabbt.
Nu ska jag fixa en festmåltid med mina 100 kr i tröstvouchers.
Imorgon kanske jag till och med bloggar från en plats som inte är Arlandas vänthall.
Allmänt | |
#1 - - victor:

stackars dig! *tihi*
så går det när man utstrålar lite självsäkerhet. å andra sidan kanske du inte heller är betjänt av att göra ett "osäkert" intryck i cannes. aja ha det kul iaf!

#2 - - Mattemoon:

Ser fram emot din rapportering från Cannes om du nu tar dig dit, du har ju tio dagar på dig!

#3 - - Mattemoon:

Kuslig känsla, Roger i "Lost"!

#4 - - Gustav:

Stranded var annars ett utmärkt skivbolag, iallafall var Lustans bra. I övrigt var nog det mesta rätt uselt, men loggan var fin.

Upp