These are a few of my favourite fags

Jag ligger feberyrande i sängen, men under mina klara stunder hinner jag ändå hålla koll på delar av medieflödet. Till exempel så tycker jag att det har talats alldeles för lite om Daniel Björks fantastiska artikel Bögarnas sammansvärjning i senaste numret av Rodeo (även om någon kanske borde berätta för layoutaren att svart text på blå illustration fortfarande är oläslig). Kan vi bara få slippa den där klyschan om att det är puggor som tvingar på kvinnorna felaktiga ideal i fortsättningen. Alltid. Sen tittar jag i Expressen och ser att Johan Hilton fått till en schysst koppling mellan Jan Myrdals fäbless för Pol Pot och högerkristna homofober. Alltid duktig, även om jag inte riktigt fattar att han fortfarande orkar att skriva ordet hatbrott i en artikel någonsin. Fanns det smarta puggor som fick utrymme i mainstreammedia när jag växte upp? Är detta bara början på en ny generation av intelligenta samtal om bögande och kultur. Fan, vad skarpt solen skiner.
Allmänt | |
#1 - - satan:

Vilken otrolig skit att du är sjuk. Hatar också såna där helt sjuka sanningar, de går alltid ut på att riktiga kvinnor ska ha breeders´hips och hata analsex. Fuck thaaat. Krya på dig.

#2 - - Eveliina:

Tyckte också Björks artikel var intressant mest för att han helt ignorerade argumentet man ständigt hör om att modellerna är så smala för att provkollektionerna endast görs i de minsta storlekarna. Ett argument som endast kommer från moderedaktörernas munnar, aldrig någon annanstans ifrån. Ett sätt för dem att förflytta skuldfrågan och inte behöva ta något som helst ansvar för att faktiskt ändra situationen och kräva större storlekar på även provkollektionerna.

Upp