Cutting Crew-revival

De riktigt stora räkningarna från mitt Music Store-konto kommer förstås när jag har nostalgifrossa. Bäst gillar jag att göra coverkollen - att försöka hitta så många  versioner av samma gamla popdänga som möjligt. Nu senast var det Barry Manilows Could it be Magic. Först Barrys version, sen Donna Summers stöniga och sedan Take Thats helt könlösa och söndermixade. Nu har jag fått räkningen från när jag helt plötsligt bestämde mig för att jag hade cravings för Cutting Crews väldigt obehagliga (I just) Died in Your Arms Tonight (åh, vad jag saknar de där titlarna som delvis är inom parantes) som gällde.
Så patetisk och menigslös att den inte ens fungerar som en rolig guilty pleasure-historia. Därför blev jag förstås extra glad över att låten dyker upp i en söt låtstöld i låten Relax Take It Easy på den här myspace-sidan. Jag menar, det är ju fullkomligt tydligt att Cutting Crew är det nya Pink Floyd när Mika tar över efter Scissor Sisters., eller nåt.

Allmänt | |
#1 - - h:

bidrag till coverkollen: "i fought the law", inselad av typ tom petty, the clash, sonny curtis m.fl. och så en version som säga vara johnny cash men som definitivt inte är insjungen av cash iaf..

#2 - - Dagerman:

Bästa covern av "I fought the law" är nog Dead Kennedys, där de har ändrat en textrad till "I fought the law and I won"... ;-)

#3 - - Rexxie:

Inte för att jag vill klaga, men länken till Mika funkar inte så bra, och han verkar vara värd ett bättre öde än att vara fellänkad :-)

#4 - - lillebror:

haha...mika e grym..läs också dom fantastiska inläggen!!

men han får tyvärr ge sig mot denna supertalangen ;) Tila Tequila-"the baddest bitch on the block"

#5 - - lillebror igen:

skulle länka lite men blogg.se ville inte!!

http://www.myspace.com/TilaTequila

#6 - - Roger:

Jag har lagat länken, men sveriges radios server släpper inte igenom musiken på myspacesidor så jag får kólla upp tilatequila ikväll, brossan.

#7 - - lillbrorsan:

musiken e inte så viktig ;)

Upp