Briljans!

Jag satt och googlade ordet pugga igår. Vi är några stycken som försökt lansera ordet som ett bättre ord för det där som andra kallar för bög. Ett vackert ord, och lätt att sätta samman med olika prefix. Muskelpugga. Kulturpugga. Läderpugga. Men den stora massan börjar flacka med blicken och bli osäkra när de konfonteras med p-ordet.
Jag googlade i alla fall det och upptäckte två saker.
1. Ordet betyder groda på skånska (fast en pugga på patricia är fortfarande en groda efter att man kysst honom)
2. Min goda vän och kollega Daniel Björk är ett geni. Läs bara den här fantastiska krönikan.
Jag älskar Daniel och vill föda hans barn.
Allmänt | |
#1 - - Dexo:

Jamen pugga är ju ett skitgammalt göteborgsord för bög!
Liksom kråka.
Jag och mina göteborgsbögpolare kallar dessutom bikillar för skator.
Haha.
Sant.

Upp