Virtanen och jag

Jag och Virtanen

Jag var med på Studio Virtanen ikväll. Lite nervöst eftersom jag ju faktiskt var ganska kritisk mot programmet i min tv-krönika i HD. Men allt gick ganska bra. Inga elaka påhopp från FV.
Tiden i rutan gick fortare än jag trott och inte så mycket blev sag - kanske skulle jag ha förberett några oneliners till. Efter Virtanen gick jag vidare på porrfilmsdiskussion på Södra Teatern. Intressant men förutsägbart. INGENTING verkar någonsin hända i den där porrdebatten. Moderatorn Gabriella Håkansson gjorde sitt bästa den här kvällen - men det blir alltid lite märkligt när moderatorn är den smartaste på hela seminariet.
Avslutade med några öl på Kransenhaket Tre Vänner tillsammans med Maggan som precis fått reda på att hon fått sommarjobb som korre för Ekot i Johannesburg (hur grymt är inte det?). Men jag kunde förstås inte hålla tyst och fann mig snart indragen i en porrdiskussion med en av hennes bögpolare.
Sprang sen hem för att kolla på mig själv i Studio Virtanen. Jag var lite tjock, men annars gick det hyfsat bra - har inte varit med i direktsänd tv på två år (även om det här var live on tape), så jag får ge mig själv ett break tycker jag. Mest glad är jag över att jag inte är gäst imorgon, när dragplåstret är en jättekanin. Det hade kanske känts lite...förnedrande?
Nu ska jag sova. Får sammanfatta Göteborgs filmfestival imorgon.
Egotripp | |
Upp