Filmkritik

Det är ofta lite pinsamt att läsa filmrecensioner i Dagens Nyheter. Man liksom sitter med blossande kinder och undrar hur det kan bli så borgerligt, trött medelklass, fingertoppsokänslighet och oskarpt. Veckans skämmis är när Helena Lindblad ska lista sina 3 favoriter i DN på stan. I sin kommentar till "Om gud vill" skriver hon: "Klyschan osvensk får här en genuint positiv betydelse. Missa inte! Ironin är definitivt död. Snäll är det nya elak." Det hade säkert varit fyndiga formuleringar. 1996.

Allmänt | |
#1 - - Mats Strandberg:

Okej Roger, vilka recensenter/blaskor tycker du är bäst? Jag gillar tidningen Hotdog, de är filmkunniga men skönt opretto. Även när jag inte håller med dem skriver de på ett sånt sätt att jag fattar om filmen är nåt för mig eller inte. Men jag vill jättegärna veta vilka du lyssnar på. Jag vet att det inte är mig - säger bara Fantastic Four...
:)

#2 - - Thomas Ahrndt:

Hej! Fick syn på Dig i TV8 och blev nyfiken på Din blogg. Mycket bra och Du i TV också!
min blogg
http://ahrndt.blogg.se
Hej Thomas

#3 - - Tor Billgren:

Intressant, vart distribueras den där tidningen? Har den stor spridning?

Upp