Metablogging gone wild

Metblogging gone wild

Jorå. Allt har varit en scam. Hela den här bloggen har bara varit ett enda stort Wallraffande. Wild and crazy, va?
Eller. Njae. Lite av mitt totala misslyckande med den här bloggen kommer i alla fall att finnas med i mitt blogginslag som man kan kolla på i svt på torsdag.
En liten betraktelse över en mediekultur som fått sitt stora genombrott i år. Och som inte riktigt vet vart den är på väg. Jag menar, de flesta jag pratat med föraktar bloggare. Och visst, har man läst lite Ebba och Linda Skugge så är det nog svårt att se någon som helst likhet mellan det de sysslar med och de stora orden om demokrati och interaktiva mediestrukturer. Men fan vet vart det ska ta vägen.
Med det här inslaget gör jag i alla fall min sorti från Mediemagasinet, som gör ett uppehåll över nästa år. Det har varit en fin tid i Göteborg, men härregud vad jag längtar efter Stockholm just nu. Och mediekotteriet. Nästa halvår ska jag bara mediekotteria mig för hela slanten.
Egotripp | |
#1 - - Mats:

Hurra, Wilson tillbaka till stan! Välkommen hem!

#2 - - Johan:

Ha ha ha.
Jag skrattar ihjäl mig.

#3 - - Annaa M:

Hm, skulle ju varit intressant att se hur den "riktige" RW skulle ha bloggat, hur det skulle ha skiljt sig från den Wallraffande och så? Eller är det här i själva verket du? Medan den Wallraffande är ett fejkat namn bakom en av "tonåring som skär sig armarna", "fyfan vad jag var full i lördagsgrabben", "tant som gnäller på allt", "det här är min senaste outfit"-bloggarna? Eller består ditt Wallraffande att du har rört dig mellan den yngre kultureliten starkt knuten till en enda mediakoncern? Som vanligt alltså. Och låtit oss andra vara ifred?

Ska bli spännande att se om jag hinner mellan julölen ikväll!

#4 - - K:

Hursomhelst är det jäkligt dålig stil.

#5 - - Jonas Bergh:

Vad är på riktigt och vad är inte? Det snöar i Malmö. Jag vaknade i natten på soffan hos mina föräldrar på juldagen. Hade somat framför teven. Jag vaknade av Roger Wilsons röst och ett fotografi som föreställde mej själv i en dator i teven. Nattreprisen av Mediemagasinet. Tokigt. Rolig stil.

#6 - - N|.:

Wallraffande? Jo tjena...

#7 - - K:

Jäkligt dålig stil, Roger.

Upp