Meta-meta-metabloggin´

Sitter på tv, bloggar om att jag jobbar med ett inslag om bloggar. Metabloggande är en underdrift. Märkliga saker händer. Intervjuade Isobel igår. Hon berättade att mediemagasinet skulle intervjua Björn af Kleen om hans bloggande. "Nej", sa jag. "Det ska jag inte".
"Du har kanske inte koll på vad de andra på redaktionen gör?" föreslog hon vänligt.
"Jo, vi sistter väldigt tätt inpå varandra", svarade jag.
Rundgången blir förstås total när sedan Isobel skriver om min intervju på sin blogg. Nu väntar jag bara på att Manolo också ska skriva om det här. Så kan vi rundgångsblogga i evighet.
inslaget kommer i alla fall på torsdag. Idag är jag bakfull. Vem vill kräkas med mig?

PS Johan Hilton är den hetaste bloggaren just nu, förstås. Nu har Ika Johanneson tipsat om honom i sin kulturtipsspalt i DN. Ett lastbilsflak med exhibitionism räcker långt. Dealen är att dagboksinläggen håller skithög kvalitet. Ungefär en miljard gånger mer intressanta än Skugges egospya förra året. Du borde ha bookdealen som i en liten ask, Johan.
Allmänt | |
#1 - - Manmedkoll:

Apropå Johan H och bokkontrakt. Han nekar ivrigt, men det är ju så genomskinligt. Att föra över sida efter sida med dagboksanteckningar till digitalt format tar tid och energi. Och det är självklart att han vill han betalt för den tiden och den energin, på ett eller annat sätt. Och, kan man ju fråga sig, vad det är för något han jobbar så intensivt på i sin stuga utanför Falkenberg. Akvarellmålningar?

#2 - - Isobel:

Det var jag som blandat ihop. Det var något annat program som intervjuat Björn. Bara för att fortsätta meta-ismen ett halvt varv till.

#3 - - ab:

Börjar låta lite klaustrofobiskt?

#4 - - victor:

oh no! don't break the holy rule! att blogga om att blogga är början till slutet. våga vägra.

#5 - - Roger:

fast tanken var ju att blogga om att jag gjorde ett inslag om bloggande. det var där metat satt, så att säga. spring nu ner i poolen, v.

#6 - - Caesar Colonii:

Kommer du upp till stan och midvinterblotar lite, Roger?

Upp