Martin Timell, självgod nepotist och andra kålsupare

Äntligen hemma är ett program jag i största utsträckning försöker undvika. Inte bara för att jag bor i en liten tvåa, och inte har någon större vilja att typ bygga bastu i halva lägenheten, utan också för att jag är så nöjd med att Martin Timell numera är hänvisad till ett separat reservat där han enkelt kan undvikas . (Time Out har jag aldrig ens övervägt att titta på. Fast ibland dyker Timell även upp och är motbjudande i insamlingsprogram - men dem undviker jag av princip. Mina pengar går direkt till Röda korset och Läkare utan gränser - jag tycker inte att naturkatastrofer berättigar vidrig, miserabel och lågkvalitativ tv-underhållning. Delat lidande är bara dubbelt lidande, och Kajsa Bergqvist i Afrika är meningslösheten upphöjd till fyra.)
Av misstag hamnar jag rakt in i Äntligen hemmas julspecial under en sunk tv-sittning igår, och lyckas fanimig pricka in ett av de kanske tre inslag jag sett förut i programmets historia. Ett inslag där Martins obeskrivligt vidrige son pressar snorkråkor av silikon på färgade glödlampor, och på det viset påstår sig göra snygg ljuskonst. Inte nog med att detta lågvattenmärke i inredningstv-historien REPRISERAS, nepotistfesten fortsätter sedan med ett samtal i kafémiljö där Martin intervjuar sin son om hur det kändes att få jobba med teve, med sin enerverande pappa som enda merit. Och sedan ett löfte om att Äntligen fucking hemma ska få fortsätta ytterligare en säsong. Kunde inte Martin ha fått det där jobbet på Ica-kuriren istället? Tagit farväl från tv-mediet för gott? Och låtit hans son skriva på ett kontrakt där han lovar, lovar, lovar att aldrig, aldrig, aldrig gå i sin fars fotspår? Utan att bestraffas med att köra upp den där Silikonglödlampan till en plats där solen aldrig skiner?
För övrigt var det jättefint att kulturprogrammet Sverige uppmärksammade sveriges mest mediearbetartätaste kvinnokör Sweptaways. Jag menar, det finns rätt många kvinnokörer i Sverige. Så...oväntat att just den här fick ta plats, liksom.

TV | |
#1 - - satan:

Word, Martin Timells son är verkligen den vidrigaste snorungen som finns, möjligtvis med ett uns konkurrens från den missbildade ungen i den där reklamen som skriker SURROUND...Han har för övrigt också förekommit i Äntligen hemma. Om även han är en representant för den timellska genpoolen kan jag bara beklaga.

#2 - - sarah:

hahaha, så santdet där om martin timells son. han är faktiskt vidrig. och underbart att du letat på den där artikeln. bråket mellan martin timell och olle palmlöf är nåt av det roligaste. det går tamejfan nästan inte att tänka sig hurtfriske martin timell förbannad, men samtidigt kan man exakt tänka sig hur otrevlig han säkert kan vara. och hallå, är martins son 15 som det står i artikeln? i äntligen hemma ser han ju ut som max 12, fast han är ju jävligt lillgammal förstås.

#3 - - ängel:

jävligt onödigt att ni håller på att snacka skit om martin timell, hans son och äntligen hemma, har ni inget bättre för er? jag stör mig så jävla mycket på sånna som ni!

Upp