Ebba-efterspel

Missa inte att läsa det här. Gärna högt. Om och om igen. 
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_11193513.asp

Egotripp | |
#1 - - Mats:

Grattis! Ser fram emot måndag när jag är på kontoret med lite bredare bredband så jag kan kolla inslaget!

#2 - - Daniel:

Jag kan bara hålla med. Tack för ett bra inslag och ett bra länktips.

#3 - - Lidbom:

Vem hade skrivit den där SVD-"kommentaren"?

#4 - - Roger:

Annina Rabe, det var en tv-krönika.

#5 - - Jonas BW:

Ja, tack Roger. Grym länk.

#6 - - Marcus Lindeen:

Håller med. Min enda invändning är att hon glömt bort att skriva namnet på själva stjärnan - the story maker himself - Roger Wilson.

#7 - - Claes:

Noterar att Mediemagasinet skiftat fokus. Från kritik av medier till att handla om journalisters arbetsförhållanden. Synd...

#8 - - Roger:

Claes, hur menar du? Exakt??

#9 - - Jonas:

Ja, det ar verkligen bra att hon själv fick komma till tals, men man hade velat få komma lite under ytan på Ebba. Men man kan inte få allt.
Läs mer om Ebba här: http://www.extraallt.com/2005/12/julkalendern-ebba.html

#10 - - Space babe:

Staffans blogg har också bra synpunkter på ditt inslag.

#11 - - Roger:

Ja, jag vet. Som du kanske ser så länkar jag till honom bland mina favoritbloggar. Jag älskar nämligen när bittra, medelålders män vars karriär upplösts i tomma intet viger sina liv åt att anonymt sitta och dissa kollegor. Jag tycker att det är så mycket bättre än att de slår barn, till exempel.

#12 - - Staffan:

Älskling, jag har inte ens påbörjat min "karriär" än. Och inte kan du kalla min text för en bitter dissning. Jag berömde ju till och med din blogg. Att sen ditt teverep lämnade en del frågetecken är väl något man måste få diskutera?

Så jävla anonym är jag inte, förresten. Jag är bara en okändis. Så varför tjata om mitt namn? Jag är precis lika anonym som Morrissey: Han har ett efternamn, jag har ett förnamn.

"Har du slutat slå din fru?" Är ju den klassiska guilt-by-association-frågan. Jag antar att du försöker vara rolig, men det är ju bara en gammal trist köns- och åldersstereotypisering du gör.

Upp