V. 37

Hej Bloggen. Nu är jag tillbaka igen. Det gick liksom inte riktigt att låta bli.
Här är höjdpunkterna från vecka 37 i kulturpuggans liv.

Måndag




Bögjävlarna var inbjudna till Queerseminariet på Stockholms universitet, eftersom man i sin genomgång av den dysfunktionella hbt-familjen nu kommit fram till bögarna.
Fyra av oss fem mötte upp, och vi var nog rätt nervösa över eventuella ifrågasättanden av vår, åtminstone delvis, konservativa syn på bögidentiteten. Men alla var snälla. Och vi bögjävlar hängav oss bara ibland åt vår interna komedirutin "hur kan fem personer som är så lika varandra, tycka så olika om precis allt.

Tisdag

Testpublik åt dokumentärprojektet "Ångrarna" (efter pjäsen och tv-teatern). Filmen börjar bli klar nu, otroligt mycket har hänt sedan förra klippningen som jag såg. Det här kommer att bli riktigt bra.

Onsdag



Veckans fynd gjordes på Hallongrottan. Ett helt bord fyllt med Björn Collarps gamla bögroman "Tårar för Alexander" från 1985. Jag skulle ha intervjuat Collarp under förra Pride, med avstamp i hans senaste novellsamling "Hur har andra det".
Först verkade han med på det, men ringde mig sedan dagen innan samtalet och backade ur. Sa att han inte ens gillade att bli intervjuad i tidningar. Sen bara gick han och dog i mars i år.
Det var ett tag sedan jag läste "Tårar....", och det exemplaret tillhörde mitt ex - nu kan jag äntligen pressa in mitt eget ex i en redan sprängfylld hylla. Det finns några kvar, så spring till Hallongrottan och fynda.

Torsdag

"Laga Tranans köttbullar". Stockholm City menar tydligen allvar med att positionera sig som en sorts Allers för en lite åldrad och trött hipstergeneration.

Fredag

Med storartad hjälp av producent-lisa fick vi ihop ett nytt Kino. Den här gången om remakes, nackdelarna med TV4:s nya höstsatsningar, Sons of Anarchy och en palestinsk film om våldtäkt. Lyssna här!

Efter det blev det förlossningsfest hos Matsy Strandberg, med anledning av hans nya bok "Halva liv".







Efter det megaminglet blev det karaoke någonstans vid Odenplan.







Lördag

När jag gått upp, någon gång runt 4 på eftermiddagen, satt det bra att se Glee S01E02. Andra avsnittet var så mycket bättre än första. Mindre High School Musical. Och liksom, alla serier som innehåller repliker i stil med "this is where our daughter or gay son will live" ligger bra till hos mig.



Söndag

Nice brunch med Anika. Sedan "No Heroics" och "Doctor Who" på BBC Entertainment.



Allmänt | |
#1 - - Joc:

Du ser väldigt smalare ut. Kan du verkligen ha hunnit träna också mitt i kulturglamouren eller skiter du bara i snittarna? avis

Upp