Medianyårslöften

Johan Hilton messar mig på qx, mest bara för att berätta att han powerwalkar flera mil om dagen och går och simmar så fort han hinner. Eric Schüldt ringer mest för att berätta att han slutat äta godis och numera går till jobbet på morgonen (hela vägen från hornstull till slussen, där ser man). Lägg märke till att bägge gör denna livsomställning nu, medan de fortfarande har förberedelseveckor för respektive radioproduktion.
Skriver mest det här för att vi alla, så fort vi träffar de nya hälsoprofilerna inom mediesverige, ska ställa frågan om hur det går med vikten just nu. Nyårslöften har ju en tendens att inte överleva ens till trettonhelgen. Själv löser jag det genom att alltid formulera mina löften sisådär halvvägs in i januari. När allting ändå är grått och trasigt.
Allmänt | |
#1 - - E:

Har slutat med ost på morgonen också. Men vet att inget kommer att hända med midjemåttet förrän jag gör som du säger - slutar med bröd efter klockan 18.

#2 - - Gustav:

Jag äter ost jag, massor av ost. Förra året lyckades jag gå upp 10 kilo. Jag hoppas lyckan står mig bi även i år.

#3 - - Roger:

Nejnejnejnej, du har fattat allt fel Eric. Inget bröd över huvud taget, och ingen mat efter 19. Vi kör hardcore här nu, baby.

#4 - - Ondskan:

Inget bröd efter klockan 18 - vilken underbar... oskuld vad gäller bantningskurer!

#5 - - Gustav:

Fet ost är tydligen värsta bantningskuren enligt dgens svenskan:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14380081.asp

Upp