Kulturkrocksextravaganza

Jag är i Tokyo på kulturutbyte. "better mutual understanding between Asia and Europe through greater intellectual, cultural and people-to-people exchange" som det står på påsen som jag fått från asef, asia-europe foundation. Vad det innebär i praktiken är att vi är ett gäng filmstudenter, lärare, några kritiker och några producenter som ska sitta i seminarier i en vecka här i Tokyo. Den geografiska spridningen sträcker sig från Kina till Ungern. Mest har jag hittills hängt med en polsk regissör och en dansk producent. Imorgon börjar allvaret. Själv ska jag försöka bli av med tidsomställningen. Kroppen är helt galen just nu, efter att få ha gått sömnlös så länge. Fingrarna darrar. Tyvärr måste jag jobba klart med saker som inte hanns med sista natten i Stockholm. Skrivna med darrande fingrar. 
Allmänt | |
Upp