Det slutade med Mayhem

mayhem

Det slutade förstås med mayhem. Sake-, öl-  och whiskeyrace med tokyosnubben Ron. Det slutade med en full hongkongproducent på mitt rum (kvinnlig) och med att jag missade flygbussen hem nästa morgon. Lyckligtvis kom jag med ett expresståg istället. Annars hade jag nog aldrig kommit hem.
Middagen på den japanska restaurangen Hokkaido avlutades med att vi alla förärades vars en goodybag.


Innehåll: 2 råa potatisar. Just kokt potatis var nämligen en av restaurangens exklusiva specialiteter. Irländskan undrade om hon, som irländare, kanske kunde få slippa att ta med potäterna. Med potatissvält och allt som hennes folk gått igenom, liksom.
Och när det gäller den bajsälskande svenske kocken, så har jag nu kollat historien lite mer. Det Jeff från Belgien hade sett var svensken som naken sprang efter en gödselspridare. En sorts bajsdusch helt enkelt. Men allt eftersom resan gick började jag betvivla en del av det som Jeff berättade. Jag menar, killen hävdade också att han sett ett ufo en gång, på väldigt nära håll. Och alla japanska tjejer på karaoken var, enligt honom, karaokeprostituerade. God knows.
Hemma igen efter 17 timmars resande har jag nu tillbringat drygt ett dygn i sängen. Sover, sover, sover, sover. Och läser lite Sara Lidman.
Det är gött att vara hemma ändå.
Allmänt | |
#1 - - Gustav:

Alko.
Det finns en svensk potatisspecialité, palt. Det är precs vad jag skall laga till nu.

Upp