Poppans bloggutfall

Jag tror inte att jag vet någon som följer mediebruset i bloggosfären lika intenstivt som DN På stans klubbexpert Kristoffer Poppius. Och nu, efter månader av lurkande, har han äntligen fått DN att betala honom för att vara en del av den. Man förstår att ganska mycket frustration har samlats i den där söndergymmade kroppen när man läser hans typ andra inlägg, där han läser lusen av de flesta av bloggstockholms profiler - dessutom med en liten extra eftersläng åt sin exflickvän.
En strålande debut helt enkelt. Jag menar Eric väckte mig imorse med ett sms om det senaste inlägget. Och äntligen slipper jag vänta två veckor mellan varje krönika. Poppan regerar.

(Och nej, Mr P, att man intervjuar någon betyder inte att man flörtar. John Cameron Mitchell är ungefär lika sensuell när han pratar om sex som han vore om han pratar om kollektivtrafiksatsningar. Visst är det ett ämne som ligger honom varmt om hjärtat, men särskilt porrigt blir det liksom inte)
Allmänt | |
#1 - - sandra:

Shit, vilken storstilad entré han gör! Det jag inte blir klok på med Poppan är att han är en two-face. På ett foto ser han ut som värsta mysgubben, på andra ser han ut som en kaninkokare.

#2 - - Gustav:

Då jag bor på furusundsgatan ar det givet att det är viss mening med vad jag säger vilket innebär att jag ber att få påpeka att bättre namn ärvs på fädernet, vilet innebär att Poppius är lika lite Poppius som syskonen af Geijerstam är af Geijerstam. Rätt skall vara rätt, om man nu klankar på Andrés brist på börd.

#3 - - Ondskan:

Man kan ändra textstorleken på hans blogg. Så att även gamla människor kan läsa. Fiffigt.

#4 - - Annaa M:

Meingslöst och mediamesigt med en blogg som inte går att kommentera. Har så svårt med journalister och liknande som anser att även bloggen är envägskommunikation.

#5 - - Poonam:

Om jag fick säga en enda grej till KP så skulle det vara: "Lägg ner bloggandet, Kristoffer - det klär dig inte".

Upp