Filmfestivalen är igång

Så var filmfestivalen igång, och jo - det finns mer att se än gruppknullandet i "Shortbus". Under festivalen har jag och några andra från filmkritikerförbundet bestämt oss för att försöka oss på att gruppblogga på filmkritikerförbundets egna sida. (nu fungerar inte länkandet i Safari igen så webadressen är filmkritiker.se) Det verkar gå lite trögt i början, men jag föväntar mig att inläggen ska börja rassla in så småningom. På sidan  skriver jag bland annat om "Buenos Aires 1977". En fascinerande film, som bygger på en bok av Claudio Tamburrini, som flydde från Argentina till Sverige efter att ha hållits som fånge och torterats av juntan. På fredagen höll jag i ett Face2face med honom som var lika fascinerande det. Mannen förtjänar ett ordentligt mediautrymme tycker jag. På det personliga programmet står det ytterligare två seminarier. Ett på den svenska filmen Underbara älskade som har ett Work in progress på måndag, och sedan med Suelo in the Sky på torsdag eftermiddag. Men ikväll blir det nog litterärt gästabud i Modernistas regi på Street. Filmfestivalen får vara on hold just ikväll. 

Film | |
#1 - - lillebror:

glöm inte att kolla in sean ellis rulle..cashback ;)

#2 - - jacobsteel:

Sant. Mer än Shortbus. Som i a fall jag tyckte var lite. "eh, OK, dom är nakna och leker djuret med två ryggar hela tiden, men annars är det väl inget särskilt alls".

Upp