Dag 6

Var på Göteborgs filmfestivals fest igår, men jag gick hem tidigt. Idag ska jag sätta samman en massa program och intervjuer. Har redan hunnit prata med två norska regissörer, samt Emma Grey. Nu ska jag ner och kolla hur mycket Frostbiten säljer på den internationella marknaden.
Hela tiden får jag sitta och pussla med scheman för att se om jag kan se filmern jag missar för att jag gör intervjuer.
Såg i alla fall Babel imorgon bitti. Den var den bästa filmen hittills, även om man känner att regissören gör om samma film gång på gång. Först Amores Perros, sen 21 gram och nu Babel. Skillnaden är bara skalan på berättelserna. Den här gången handlar det om det globala samhället nätverk och trådar och fjärilseffekter. Men också om djupt mänskliga beteenden. Jag gillade allt utom Brad Pitts ditsminkade påsar under ögonen.
Allmänt | |
Upp