Flickorna på öfre Östermalm


Jag har inte skrivit något om Carina Bergs senaste tv-program eftersom vi är kind of kollegor här på radion. Men så kom jag på att det här är en blogg, och att man kanske inte måste vara helt rigid kring allt sånt här. Saken är den att jag inte riktigt förstår varför inte Lilla vi (tar stor plats) får ta lite mer plats när det gäller mediereaktionerna - förutom Linna Johansson, som ju hatar programmet på ett intensivt sätt. . Visst, det är sjukt ojämnt ibland, men vissa inslag är fucking geniala. Som i senaste programmet när Carina Berg spelar en mesig tv-reporter och får tjejer från Östermalm att låtsas att de är från förorten - eftersom reportern inte vågar åka utanför tullarna. Det är helt fantastiskt när brudarna spelar upp sina förortsklichéer. Riktigt smart hade det förstås varit att göra tvärtom också. Men det är klart, media kanske inte är tillräckligt integrerat för att en reporter skulle kunna komma undan med lögnen att "jag pallar inte åka till Östermalm, det känns lugnare att filma här ute i Rinkeby".
TV | |
#1 - - Annaa M:

Mitt problem är att jag inte riktigt hänger med på vem som "spelar" vad och vems klichéer som är vems i all påstådd genialitet. När Debatt häromveckan skulle spegla "vad ungdomar tycker om sex" så intervjuade man enbart invandrarungdomar och låtsades som om man inte spelade någonting, inte ens på sina egna klichéer.

#2 - - jenny:

Håller verkligen verkligen med dig om att Bergs program var prima i sin helhet & östermalmsbrudsinslaget var lysande-

OCH jag kände i hela mig att jag hade velat vara på "Hoochy Koochy-Klubb" & sett tjocka strippor som INTE vågade ta av sig bhn...Synnerligen intressant....

Upp