Dirty Weekend

Fredagens stora grej var att jag var inbjuden på afternoon tea på brittiska ambassaden med anledning av Zadie Smiths Sverigebesök. I allmänhet brukar jag inte gå på de där ambassadtillställningarna, men den här gången tänkte jag att varför inte.
Tedrickandet var nog en aning stelare än det brukar vara. Zadie hade gjort så många intervjuer under dagen, att ambassadören inte ens vågade be henne säga några ord. Istället pratade han lite om sin pappa istället (han hade också varit författare).
Jag förstod genast att jag var The Odd One Out, resten - Cecilia Hagen, Per Svensson, Ingalill Mosander - visste ju vem de var. Mig glodde de på lite osäkert. Osäkert som, typ, borde jag veta vem det här är?
Resten av gänget var lite bittra journalister som var missnöjda efter att ha intervjuat en lite defensiv Zadie. Jag insåg att jag nog hade haft en riktigt bra intervju med henne trots allt. Kanske för att jag varit klok nog att inte bett henne kommentera muhammedkarikatyrerna, som vissa andra i sällskapet gjort.
Lite annorlunda var det på lördagen, då var jag på Hoochy Koochy-Klubb på Södran. Samma vecka som de stackars marknadsarrangörerna i Kivik tvingades skrinlägga planerna på att återuppta strippen på markanden, så är stripp samtidigt bland det hippaste man kan kolla på i Stockholm. 
Fast det finns förstås alltid gränser. Hela gänget tjejer som arrangerar klubben strippade, alla utom den tjocka tjejen som behöll sin bh på. Och då förstod jag inte riktigt. Tänkte hon att det inte skulle synas att hon hatade sin kropp så mycket att hon inte ville visa brösten? Eller hade hon fått någon form av utslag. 
Märkligt var det i alla fall. Sedan var det dags att bära min nästan medvetslösa kompis P från London från stället. Inte hem, med till Connection där han i alla fall kunde ragga gränslöst på bögar, istället för som här på vettskrämda heteron som gillar striptease med klass.  
Allmänt | |
#1 - - victor:

allt som är SNYGGT är okej, vet du väl. eller som i usa, där alla tittar på strippor hela tiden. jag har aldrig tid, men tar tillfälligt i akt att skryta om att vi hade penthousefest till 7am i fredags. utsikt: east river, från rätt sida manhattan.

#2 - - Mattemoon:

Suzuki Knife är mitt burleska artistnamn!

Upp