Priden är slut. Nu återstår bara att skämmas

Bara några ord om slutet av Priden. Lördagkvällen i parken kan väl närmast beskrivas med den slitna klyschan "Alla var där". Det började med att jag träffade Annika Lantz och hennes man på vägen in i parken. Jag vet ju vad som drar mig dit, men är lite mer osäker på vad hetrofiler som hon attraheras så av. Hon tillbringade den mesta tiden backstage tror jag, så jag kunde inte avsluta Priden med att ta henne på brösten - vilket jag gjorde i fjol. Något jag bara minns eftersom det är dokumenterat i hennes kommande bok 9 1/2 månad. Sen fortsatte det med en enda stor kavalkad av bögar. En av skåningarna jag bitchade med på t-banan kvällen före. Ja, till och med GS2H-Johan från Göteborg var där.Det blev ett jäkla minglande helt enkelt. Kvällen avslutades med Slick som var lika svettigt och fantastiskt som vanligt. Söndagen höll jag en mer låg profil. Åt frukost på Lilla Essingen, jobbade lite (Jenny berättade om den bästa kommentaren under paraden "Det finns fan fler bögar än invånare i det här samhället") och sedan ägnade jag kvälen åt lite schysta polare. Inte ens Defekt pallade jag gå på. Priden är över. Enbart skammen återstår.
Prajden | |
#1 - - Gustav:

Blir det skammen iår?

#2 - - Roger:

Ja, resten av året åtminstone. Varenda dag.

#3 - - Gustav:

Det var just ljusblått!

#4 - - Roger:

Alltså, skam kan vara en underbar känsla.

Upp