Från Bonnier till hårdrockstrash

Bjorn again

Bonnierfesten på Manilla var en betydligt trevligare tillställning än vad det hade pratats om i förväg. Kanske för att en hel del av det yngre (well, medelålders om man ska vara noga) mediegardet var inbjudna den här gången. Och så hade jag ju den perfekta dejten för kvällen, i min radiokollega Anneli Dufva. När Johan Wirfält kommenterade att Björn af Kleen och Björn Ranelid hade samma frisyr klickade det äntligen till i mitt huvud. Det var inte en amerikansk bögporrstjärna från 80-talet som af Kleen påminde om. Det var ju herr Ranelid. Varför stanna vid frisyren, de kunde varit far och son. Likheterna är förbluffande. af Kleen fick min namnlapp (alla gästerna på festen var taggade med för och efternamn) när vi skulle gå, och jag fick hans. Han ville bara vara Roger Wilson i fem minuter, jag tillbringade resten av kvällen med att vara Björn. Inte för att någon brydde sig dit jag gick. På Anchor var det farväl öl för slick-daniel. Och rock-karaoke. Andreas Bergman gjorde en helt fabby insats. Sen for vi till Riche och diskuterade asexualitet. Saker jag inte ska göra om: Ge mig in i diskussioner om Irakkriget med Torbjörn Elensky. Att sedan försöka kompensera min brist på kunskap i ämnet med att kalla honom högerspöke var inte heller helt lyckat.
Allmänt | |
#1 - - Emma:

Ha ha ha HA!

#2 - - maina:

Det här upptäckte jag när jag i går öppnade min fickspegel och mindes att B af K:s konstverk skapat med läppstift och eyeliner och betitlat P1-tönt placerats där: http://photos1.blogger.com/blogger/7070/1865/1600/rogers%20tag%20004.jpg

#3 - - Roger:

Vilken pregnans det fanns i det där lilla konstverket. Och så mycket undertryckt kärlek.

#4 - - Tor Billgren:

Kan man inte infoga Viggo Kavling i hårfamiljen, typ?

#5 - - johan:

Björns Ranelids riktiga son är en liten pudding och ser mer ut som Eminems snygga lillebror.

#6 - - johan:

ta en titt:

http://www.mingel.se/bilder/%7B00826CEA-65A2-4006-9FC7-BF4323AB5A7A%7D_13.jpg

Upp