Amsterdam Tur och Retur

Sitter pa Shiphol och vantar pa planet. Jag och tant Hilton har haft en riktig turisthelg har, vilket bland annat innebar besok pa typ hundra bogbarer - pa en av dem blev de sa fortjusta over att vi var svenskar sa de spelade tre svenska schlagers i rad. De hade forvantat sig att vi skulle bli galna av lycka. Vi reagerade pa det enda sant svenska sattet. Stela och lite generade.
Over huvud taget ser den homosexuella musiksmaken exakt likadan ut som i Sverige. Schlagers, Eurovision och Shakira. Det var som att varje stalle var ett nytt Connection.
Okej, kanske inte The Cockring, med det var val undantaget som bekraftade regeln.
Det enda jag angrar ar att jag var lite for bakis idag for att roka med att ga pa tortyrmuseet. Kanske nasta gang? Broder Hilton visade sig forresten vara det PERFEKTA resesallskapet.
Nu pa vag hem med Barbara Ehrenreichs Kord och Mark Ravenhills manus till Snittet i handbagaget.
Det kommer att bli en bekymrad resa hem.


Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Coockring är väl mer som Lino fast med go-godansare.

#2 - - Roger:

Kanske. Jag går väldigt sällan på Lino. Men de spelade inte schlager på Cockring. Det gjorde de på alla andra ställen vi var på. Faktiskt. Så lite tuffare än Lino? Och med en naken gogodansare som gned sig mot amerikanska flaggan.

#3 - - Chrille:

Kan man inte få höra lite mer om cockring, har varit i amsterdam två ggr och då bott både bredvid och i närheten av stället. Blev lite halvrädd för det, det verkade vara det där tyska läderbögar från bremen klientellet typ. Har jag fel?

Upp