Jonas, Landskrona och jag

Jonas, Landskrona och jag
Nu, nyss, såg jag författaren Jonas Bergh prata om min gamla hemstad Landskrona som staden som Gud glömde på tv. Vi var med i samma teaterförening runt 1990. Då var han på väg att bli alkis och jag var lite kär i honom. Idag sitter jag och blir nästan lite tårögd över att de pratar så mycket skånska i Bokbussen. 
Allmänt | |
#1 - - Jonas Bergh:

Hej Roger.
Jag försökte få John C. till att förstå att Gud nog inte har glömt Landskrona mer än nån annan stad. Men det var liksom förutbestämt att LA skulle vara Loserstaden i Bokbussen. Kärlek: i efterhand har jag nog anat vad som pågick, men inte då. Men det var en trevlig och viktig tid för mej, dörrar öppnades.

#2 - - Roger:

Oj, helt plötsligt känner jag mig som en fånig fjortis. Jag har tydligen inte riktigt koll på att folk sitter och googlar sitt namn varje dag. I alla fall, jag tror att jag på den tiden var mer diskret i min uppvaktning. Jag tyckte också att det var lite fint att Landskrona ändå fick vara staden som Gud glömde. Då fick den ju i alla fall vara något.
Och ja, Jonas, jag minns din första text i vår medlemstidning. Något som handlade om du var Lejon eller kräfta, eller vilka stjärntecken det nu var.

#3 - - Jonas Bergh:

Jag har en hygglig koll på mej själv i cybervärlden, tro inget annat. Jag är född 23/7, i vissa horoskop betyder det lejon, i andra kräfta. Det kanske förklarar en del.
Nästa sak kunde jag ta privat, men det är roligare så här. Landskronaboken är snart klar. Är du i Skåne kring den tjugosjunde?
I går startade jag en egen blogg.Är ensam på kvällarna när dom andra somnat: JonasBergh.blogspot.com
Så var det med det.

#4 - - Johan Asp:

Hallå Ja!!...Måste bara fråga om Roger...kommer du möjligen från härslöv och har en lillbrorsa som heter Douglas??
Jag e juh därifrån, och lirade fotboll med Douglas i många år. Om det är rätt Roger, så minns jag faktiskt dig!
SKÅL!/Johan!

Upp